woensdag 13 september 2017

verlaten week update en update voor mooi gezin.

Weekupdate...

HOE GAAT HET MET DARCO?
Met onze lieve jongen gaat het onverwachts een stukje beter. Laat ik in ieder geval zeggen dat ik SUPERTROTS ben op de krachten van onze beagle.

Wat was het nu? Heel veel duidelijkheid hebben we nooit gekregen...
Maar in het kort ging het zo:

De maandag viel hij, toen we merkte dat hij binnen een uur slechter werd gingen we naar de DA, deze stuurde ons daarna naar huis met een hoge dosis cortisone en rust. Als het niet verbeterde dan moesten we een foto laten maken en terug komen. Dus toen we merkte dat het véél slechter ging met darco op dinsdag zijn we na het werk een foto gaan laten maken bij een andere DA... deze dacht te zien dat onze darco een hernia was, hij was er bijna zeker van. Dit betekende met zijn verlamming { darco kon niet meer lopen ondertussen} dat er spoed achter zat. Dus wij naar onze DA, die gaf ons 3 opties:
1 inslapen
2 operatie van 1500 tot 2000 euro!!!
3 puur revalideren op cortisone en rust.

Optie 1: was geen optie voor mijn vrouw...zei wilde absoluut doorgaan, ik daarentegen zat vooral met het idee in mijn hoofd van: lijd hij niet? Ziet hij niet af op het moment? Zoja, wat is dan het beste voor Darco!! Maar opgeven wilde ik ook niet... ik wilde gewoon het beste...

Optie 2: veel geld!!! Pfoe!! Gelukkig hebben we een mooi bedrag aan de kant staan voor de tuin te maken, dus wij gaan voor de operatie!!! Dan de tuin maar een jaartje later...zolang darco het maar aan kan en de revalidatie nog aankan...

Optie 3: was voor mij absoluut GEEN optie, want dan is het wel een lijdensweg, want wij weten niet hoe we met darco om moeten gaan op deze manier, wat doe je goed? maar vooral wat doe je slecht. Dus nee!! Er moest iets gebeuren...

Dus na dat gesprek zijn we doorgestuurd naar een grotere kliniek. Deze lag in MOL, dus wij naar daar en daar kregen wij te horen dat ze daar geen scan konden maken en wij naar Best moesten... werkelijk!!! Wij hebben spoed!! Dit ging het niet worden. In lichte paniek bellen we naar Hasselt. Gelukkig kregen we daar een beter antwoord, ze hebben een scan en hij mag meteen komen en zal meteen geopereerd worden indien nodig!!! WAUW!! Top want met darco ging het steeds slechter?
proberen te staan, net thuis van drie dagen zh
Wij naar daar en de scan werd meteen gedaan. Wij dus naar huis zonder darco, we zouden die avond nog gebeld worden. En inderdaad we worden gebeld, maar de uitslag is anders dan verwacht.Ze zien niets op de scan waar ze zich zorgen over maken. De chirurg zal morgen naar Darco kijken voor hoe of wat. Ik werd nog gebeld.

En inderdaad de volgende morgen om 09.00 u word ik gebeld, ik bel terug want ik ben op het werk en moet eerst toestemming vragen om te bellen. Als ik bel krijg ik verschrikkelijk nieuws, volgende de man aan de telefoon heeft darco een herseninfarct gehad en weten ze niet of hij nog gaat beteren. Of we die avond kunnen komen om te zien of hij op ons reageert, want bij hun is hij heel rustig.

Dus hop tegen de avond naar daar, we krijgen onze jongen te zien en hij is nog even slecht.De tranen springen in onze ogen en alle hoop verliezen we ter plekke. Gaat inslapen dan toch de humaanste manier zijn?
Onze darco lijkt er weinig last van te hebben dat zijn poten niet doen wat hij wilt doen!!! Pijn lijkt hij ook niet te hebben.
De chirurg komt en ziet ons verdriet. Ze vraagt hoe het gebeurd is en hoe de dagen waren verlopen en hoe hij op ons reageert. Wel eigenlijk reageert hij gewoon wie anders, wij merken geen verschil en zien ook geen pijn bij hem. Maar de bolling in zijn rug zou hier toch een teken van zijn. Ze legt uit hoe zei er over denkt...

Haar diagnose is: Een zwelling tussen de zenuwen met bloeding, doordat er twee wervels zijn verschoven bij de val, maar wel weer goed zijn gaan staan? HUH!! en dat herseninfarct verhaald dan,
Dat is er nooit geweest, de man had het verkeerd verstaan { of een andere hond?} en ons in paniek gebracht zonder zichtbare reden. Ze verwacht zelfs dat onze Darco volledig zal herstellen!!!

ONGELOOFLIJK!! van het slechtste nieuws, naar het beste nieuws in een paar uur!!
Nu op het moment is Darco van vrijdag thuis en het gaat steeds beter, hij loopt wie een dronken hond, maar steeds vaker zien we dat hij een betere balans kan houden of zich hersteld. Tuurlijk het gaat nog vele maanden duren eer Darco weer Darco is, en hij heeft nog veel rust en therapie nodig!!! Maar we hadden niet beter kunnen wensen, en ook al blijft hij een waggel gang houden, hij is er nog en hij lijd niet!! 

Zoveel paniek op 4 dagen vraagt wel veel van je, dus we zijn helemaal op. En ook onze Raico heeft het heel moeilijk met alles, hij mist zijn aandacht en piept veel, doet onderdanig in de oren van darco lekken { niet even maar de hele tijd, waardoor darco gromt en bijt!!} maar ook dominantie zit erin door te fietsen op darco, wat absoluut niet getolereerd wordt nu door ons!! en hij dus weer grommels krijgt. Hij is ook heel zenuwachtig, blaft veel en is eigenlijk gewoon heel VERMOEIEND!! 

Maar er zijn dan ook deze momenten:
waarbij hij zo dichtbij mogelijk wil zijn en rustig blijft!!!

We hebben rai pas geleden een hormoon spuit laten geven om te zien of hi ietswat zou kalmeren in zijn agressie tegen andere honden en zijn zenuwachtigheid. Nu denkt mijn vrouw dat hij nu voelt dat dit uit werkt!! Is een mogelijkheid natuurlijk!! Maar ik persoonlijk denk vooral dat hij uit balans is en wij teveel weg zijn en darco teveel aandacht krijgt { waar we nu niets aan kunnen doen }...

Dus het gaat nog even duren eer hier weer alles is zoals het was en we moeten ook nog 2 x per week naar Diepenbeek waar darco verzorgd is voor therapie sessies. Zaterdag mag hij weer, en ondertussen doe ik 2x per dag therapie thuis...

Voor de rest is er niets gebeurd, behalve dat ik gisteren jarig was en het beste cadeau dus de goede vooruitgang van onze darco is haha!! 
Mijn cadeau voor dit jaar gaat de hobbybeurs in Hasselt zijn!! Ik mag wat borduurmateriaal ophalen...
Altijd leuk natuurlijk! Voor de rest hebben we mijn verjaardag niet gevierd, er is teveel gebeurd nu!! Misschien dat we het alsnog doen over twee weken... maar daar moet ik nog over nadenken.

UPDATE MOOI GEZIN

Volop terug bezig na de hectische week, er is een hand zichtbaar en de mouw. Bezig aan pagina 41.42 en 52... hoop deze dit weekend af te krijgen...

Hopelijk volgende week dus pagina finishes!!!







1 opmerking:

  1. Wat een verhaal moeilijk hoor veel sterkte met alles en liefs voor jullie allebei ,Jannie

    BeantwoordenVerwijderen